Psiquiatra Infantil

Artigos Científicos

Buscar artigo:

   

Procure pelos seguintes campos: Título, autor e conteúdo

Busca Avançada



Employment of Item Response Theory to measure change in Children's Analogical Thinking Modifiability Test

Odoisa Antunes de Queiroz; et al
16 de maio de 2016
Dynamic testing, with an intermediate phase of assistance, measures changes between pretest and post-test assuming a common metric between them. To test this assumption we applied the Item Response Theory in the responses of 69 children to dynamic cognitive testing Children's Analogical Thinking...


Effectiveness indicators of bullying intervention programs: a systematic review of the international literature

Fellipe Soares Salgado, Luciana Xavier Senra, Lélio Moura Lourenço
16 de maio de 2016
A systematic review was conducted in 2011, aiming to survey articles for indicators of effectiveness of intervention programs in bullying situations. A total of 165 articles were recovered, indexed in the databases: Web of Science, PsycInfo, Redalyc, Dialnet, and Eric...


Psychopathic traits in adolescence: a review

Ramiro Ronchetti et; al
15 de maio de 2016
Currently, and throughout the history of mental healthcare, the literature highlights that there is no agreement on the use of the terms "antisocial personality disorder" and "psychopathic personality". This paper aims to promote a debate over these concepts and their evaluation for both adults and...


If you do not know the child's temperament you do not know the child

Carmelo Calluen, Thomas Oakland
15 de maio de 2016
Current scholarship generally characterizes temperament as stylistic and relatively stable traits that subsume intrinsic tendencies to act and react in somewhat predictable ways to people, events, and other stimuli. An understanding of children's temperament preferences aids our understanding of the...


Social skills of adolescents: convergent validity between IHSA-Del-Prette and MESSY

Zilda Aparecida Pereira Del Prette, Maycoln Teodoro, Almir Del Prette
15 de maio de 2016
This research investigates the evidence demonstrating the reliability and convergent validity between the Social Skills Inventory for Adolescents and the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters in two groups: the first with 136 adolescents from a public school (89 females and 47 males...


Accuracy in dictation after improvement of reading and copying skills in a student with learning difficulties

Ana Claudia Moreira Almeida Verdu, France Matos de Oliveira
15 de maio de 2016
The aim of this study was to use systematic teaching in a clinical setting using software to teach reading and writing in one boy with learning difficulties and obtain accurate performance in dictation. In the pre-test, the student showed good performance in matching-to-sample tasks...


Enfrentamento em crianças portuguesas hospitalizadas por câncer: comparação de dois instrumentos de avaliação

Ana Sofia Lima; Luísa Barros; Sônia Regina Fiorim Enumo
11 de agosto de 2015
Condições associadas à hospitalização e tratamentos de crianças com câncer têm sido identificadas como fontes de estresse, sendo pertinente estudar as estratégias de enfrentamento utilizadas por essas crianças. Este estudo objetivou comparar duas metodologias de avaliação do enfrentamento em...


Fatores de proteção associados a problemas emocionais e comportamentais em escolares

Maria Cristina Triguero Veloz Teixeira; et al
11 de agosto de 2015
O estudo teve como objetivo verificar associações entre fatores de risco e proteção e problemas emocionais/ comportamentais em escolares. A amostra foi composta por 181 alunos do 2º a 5º anos (6 a 12 anos de idade) e seus respectivos cuidadores...


Mãe, cadê o bebê? Repercussões do nascimento prematuro de um irmão

Paula Nunes Mousquer; et al
11 de agosto de 2015
O objetivo deste artigo foi investigar as repercussões do nascimento prematuro do bebê sobre o(s) seu(s) irmão(s), sob a perspectiva materna, durante a internação do recém-nascido na Unidade de Terapia Intensiva Neonatal...


Fluência e compreensão da leitura em escolares do 3º ao 5º ano do ensino fundamental

Maíra Anelli Martins; Simone Aparecida Capellini
11 de agosto de 2015
Este estudo tem como objetivo caracterizar e relacionar a fluência na leitura e a compreensão do texto lido. Participaram da pesquisa 97 escolares do 3º ao 5º ano da rede pública de ensino do município de Marília, São Paulo...


<< anterior 1 2 3 4   5   6 7 8 9 10 próximo >>

Total de artigos: 954
Página 5 de 96
Exibindo 10 artigos por página
O portal Psiquiatria Infantil.com.br já recebeu

47.321.687 visitantes